Zalety prostej strony internetowej

Marketing internetowy to szereg alternatywnych działań, których celem jest swoiste wypromowanie strony internetowej, dzięki czemu będzie ona bardziej widoczna dla wyszukiwarek. Potwierdzeniem przedmiotowych działań jest umiejscowienie konkretnej witryny w czołówce wyników wyszukiwania.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest ważne?

Korzystając z narzędzia, jakim jest marketing internetowy, można stworzyć efektowną stronę internetową firmy lub produktu. Rozwiązanie to sprawdza się w przypadku jednostek, które chcą przekazać internautom określone treści. Nietrudno zauważyć, że współcześni ludzie najczęściej poszukują informacji o konkretnym produkcie lub usłudze właśnie w internecie, korzystając zarówno z komputera, jak i szeroko rozumianych urządzeń mobilnych. Ważnym działaniem na płaszczyźnie marketingowej, jest pozycjonowanie stron internetowych, czyli szereg czynności, których celem jest usytuowanie konkretnej witryny w czołówce wyników wyszukiwania. Podstawowym narzędziem w tej kwestii są frazy kluczowe, dokonując ich wyboru należy jednak zwrócić uwagę na to, aby wybrane słowa kluczowe były odpowiednio mocne atrakcyjne dla wyszukiwarek. Ważną funkcję pełnią także linki zewnętrzne, prowadzące do witryny z innych stron internetowych.

Estetyka i funkcjonalność strony internetowej

Ważnym czynnikiem witryn internetowych jest także kwestia stricte wizualna. Dobrze przygotowana strona internetowa powinna być przejrzysta i czytelna dla odbiorców, istotne jest także to, aby posiadała intuicyjny układ, umożliwiający bezproblemową nawigację.Warto także zwrócić uwagę na treść znajdującą się w obrębie witryny – zamieszczane informacje muszą dostarczać użytkownikom odpowiedniej wiedzy i w nienachalny sposób zachęcać do skorzystania z konkretnej usługi lub produktu.Godny podkreślenia jest fakt, że strona przejrzysta, czytelna i prosta – wbrew pozorom – wzbudza zdecydowanie większe zaufanie wśród użytkowników niż jej odpowiednik przypominający bożonarodzeniową choinkę. Ponadto strona internetowa powinna być responsywna, czyli zintegrowana z urządzeniami mobilnymi, w szczególności ze smartfonami i tabletami.

Tekst przygotowała Agencja SFEO – Pozycjonowanie Katowice zajmująca się na co dzień marketingiem w internecie.